Doorgaan naar hoofdcontent

Report Builder: Filtering Records With An Empty (NULL) Field

A short while ago, I got the request to filter on a field which contained, beside regular values, also NULL values. They wanted to be able to filter on NULL values as well as regular values. Choosing multiple values should be an option as well.

The direct functionality of Report Builder did not offer me a solution. SQL was needed.

My example is based on the Northwind database of SQL Server.

I created two datasets. dsRegion provides the data for the parameter parRegion. The SQL looks like this:

SELECT region FROM customers
UNION
SELECT ' Empty' 
ORDER BY region

Before ' Empty' I have put a space to get it at the top when sorted.

The parameter looks like this:


Allow multiple values is checked. Available Values is just the region in the Value field.

The SQL for the second dataset, dsCustomer, looks like this:

SELECT *
FROM
  Customers
WHERE ISNULL(region,' Empty')  IN (@parRegion)

Mind the space before Empty.

Now, the solution is there. It is possible to filter the records with no Region code as well as one or more regions.









Reacties

Populaire posts van deze blog

Excel: VBA script om wachtwoord te verwijderen

Af en toe krijg ik een vraag om een wachtwoord van een Excel blad te halen. Doodsimpel met VBA. Hier een script dat ik gebruik: Sub WachtwoordCrack()     Dim a As Integer, b As Integer, c As Integer, d As Integer, _     e As Integer, f As Integer, g As Integer, h As Integer, _  I As Integer, j As Integer, k, m As Integer     Dim begin As Date, eind As Date     Dim duur As String     Dim objSheet As Worksheet     begin = TimeValue(Time)     On Error Resume Next     For Each objSheet In Application.Worksheets         For a = 65 To 66: For b = 65 To 66: For c = 65 To 66             For d = 65 To 66: For e = 65 To 66: For f = 65 To 66                 For g = 65 To 66: For h = 65 To 66: For I = 65 To 66                     For j = 65 To 66: For k = 65 To 66: For m = 32 To 126                         ActiveSheet.Unprotect Chr(a) & Chr(b) & _   Chr(c) & Chr(d) & Chr(e) & Chr(f) & _   Chr(g) & Chr(h) &  Chr(I) & Chr(j) & C

Excel 2013: uniek aantal in draaitabel

Tot en met versie 2010 was het in Excel lastig om in een draaitabel een uniek aantal (DISTINCT COUNT) te tellen. We geven een voorbeeld op basis van een verkoperslijst. In deze lijst kunnen we zien welke verkopers welke artikelen hebben verkocht. Willen we nu in een draaitabel laten zien hoeveel artikelen een verkoper heeft verkocht, dan krijgen we wel de aantallen maar niet de unieke aantallen te zien. Om toch de unieke aantallen te laten zien, hebben we een aantal stappen nodig. Op het moment dat we de draaitabel invoegen, krijgen we in Excel 2013 dit dialoogvenster: Onderaan zien we daar een nieuwe optie: Deze gegevens toevoegen aan het gegevensmodel . Deze optie moeten we aanvinken, voor we op OK klikken. We krijgen dan een iets ander beeld dan normaal: Normaliter krijgen we alleen de veldnamen. Nu zien we er het woord Bereik boven staan. Voor het voorbeeld heb ik nu Verkoper toegevoegd aan Rijen en Artikelomschrijving aan Waarden . Het resultaat is identiek

Crystal Reports: On SQL Expression Fields

This is based on an article from the SAP site: http://search.sap.com/notes?id=0001217871&boj=/sap/bc/bsp/spn/scn_bosap/notes.do?access=69765F6D6F64653D3939382669765F7361706E6F7465735F6E756D6265723D30303031323137383731 I tried to add some more examples to it. SQL Expression Field definition SQL Expression fields are similar to formula fields, but they are written in Structured Query Language (SQL). They are useful in optimizing report performance because the tasks they execute are performed on the database server. You can use SQL Expression fields to perform pre-defined functions on database fields. The list of available functions depends on the type of database in use. This list is available in the Function Tree of the SQL Expression Editor dialog box. NOTE : If Crystal Reports recognizes the function name it will turn blue in the SQL Expression Editor dialog box. Additional database functions may be available to you, depending on your database, but they will